2e dag Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu 2e dag Campbell River - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

2e dag Campbell River

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

05 Juni 2014 | Canada, Campbell River

Vandaag een dagje rustig aan. Boodschap, tanken ed. We maken een ritje naar het binnenland van VC eiland. Wordt toch nog 200 km. Vlak bij de camping is een begraafplaats voor indianen; daar staan een stuk of 15 totempalen. De begraafplaatsen in Canada maken een wat onverzorgde indruk.
Eerst naar een zalmkwekerij. Omdat we vroeg in het seizoen zijn hebben ze alleen kleine zalm van ongeveer 6 cm maar wel bakken vol met miljoenen stuks. Als ze groot zijn worden ze in zee uitgezet om de zalmstand op peil te houden. Als in de nazomer de volwassen zalm de rivieren opkomt worden deze gevangen en van hun eitjes afgeholpen om de kwekerij van vis te voorzien. Door naar het plaatsje Goldriver, zo genoemd door de Spanjaarden omdat de rivier na zware regenval goudgekleurd was. We spraken in het dorpscafé een man en spraken over het goudwinnen. Hij vertelde dat zijn broer elke week voor ongeveer 400 dollar goud uit de rivier haalde. Het plekje verklapte hij aan niemand, ook niet aan hem. Verderop langs de weg zagen we een jonge eland; te snel voor een foto.
Naast de camping is een vliegveldje voor watervliegtuigen, ze scheren over de bomen. Vanavond cirkelden 4 Amerikaanse zeearenden boven de camping. Die heb ik wel op de foto kunnen zetten. Een machtig gezicht. Het is nog steeds strak blauw, lekker warm en ik hoop dat al jullie vakanties net zo leuk worden als dat wij deze vinden.

• 05 Juni 2014 - 19:41

Evelien:

Kijk dat zijn nog eens vogels! Wij vinden sommige meeuwen al joekels ;)
    Klinkt en ziet er weer fantastisch uit schoonpoe en schoonmoe.
    Ik zou die beste man fijn achtervolgen naar zijn geheime plekkie voor dat goud. Gaaf als dat waar is he? Hier alles goed! Peet bijna klaar voor de Roparun! Goede reis nog!