Kelowna - Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Kelowna - Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Kelowna - Hope

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

02 Juni 2014 | Canada, Hope

Zat 31 mei 2014.
Vandaag vanuit Claerwater omstreeks 08.15 u. vertrokken naar Kamloops; daar wilden we naar het openlucht indianenmuseum. Na wat zoeken en vragen stonden we voor het gesloten hek. Nergens openingstijden te vinden dus maar verder richting Vernon en Kelowna. Een km of 35 vóór Kelowna op een mooie camping terecht gekomen, direct aan het meer. Prachtig uitzicht over het water. Jammer dat ze geen stroom en water hebben. We redden ons wel met de accu’s en onze watervoorraad. Voor de zekerheid de vriezer en koelkast op gas overgeschakeld. Heerlijk in het zonnetje wat zitten lezen met een drankje naast ons. We hebben zelfs een kleurtje opgelopen vanmiddag. Er lopen hier op de camping knotsen van marmotten rond. Van kop tot en met staart wel een meter lang. Ook veel kleine marmotten en veel vogels die ik in Nederland nooit heb gezien. Morgen in de omgeving wat ondernemen.
Zo. 1 juni 2014.
Weer vroeg op pad. Omstreeks 8.20 uur reden we richting Summerland, zo’n 70 km. Daar gaat om 10.30u. een stoomtrein over een oud spoortraject, de Kettle Valley railroad. Was een leuke belevenis, alles in stijl. Gereserveerde stoelen, een kaartjesknippende conductrice, een perronchef (met pet) die zich luidkeels liet horen en een banjospeler die de rit meeging en leuke muziek speelde. Zelfs het ‘Kleine café aan de haven’ was geen probleem. Leuk ritje van 1,5 uur door een mooie omgeving. Wijngaarden, meren, vergezichten ed. Naar een stalen brug over het dal. Daar werd de Loc aan de andere kant van de wagons gerangeerd en gingen we terug. Hierna gingen we door naar Hell’s gate. Een nauwe kloof waar het water van een rivier doorheen wordt geperst. Een hangbrug over het smalle deel geeft een imponerend beeld. Er gaat ook een gondel die over de kloof zweeft. We waren net te laat daarvoor dus hebben we de zaak vanaf het vaste land bekeken. Door naar een camping bij Hope. De ‘Wild Rose’, rustig, restaurantje op loopafstand en water en afvoer op de eigen plek. Zelfs Wifi werkt prima. Het rustig is betrekkelijk, we staan binnen gehoorsafstand van de spoorlijn waar elk kwartier goederentreinen langskomen met ongeveer 150 – 200 wagons. Een loc ervoor, erachter en middenin nog één.
Morgen naar de Othello tunnels in Hope, een spoorwegtraject door de bergen dat nooit is afgebouwd vanwege de vele instortingen. Moet een indrukwekkend geheel zijn. Jullie horen van ons.

• 02 Juni 2014 - 17:07

Cocky:

Weer een leuk verslag en leuke foto's!

• 03 Juni 2014 - 10:41

Erna:

Ha luitjes,wat n geweldige avontuurtjes! Zoooo leuk om te lezen,heerlijk.As en Hans genieten ook mee. Die marmot,geweldige foto!! Wij reageren te weinig,sorry,maar hier is de wifi ho-pe-loos,dus zijn al blij als we snel even jullie avonturen kunnen lezen!! Geniet lekker verder en we doen ons best jullie te volgen. XX Hans (2x) Astrid en Erna.

• 03 Juni 2014 - 19:58

Peter En Evelien:

Hoihoi,
    Wat een belevenissen allemaal! De computer was tijdelijk kapot, maar zijn nu helemaal bij.
    Nel en Wim waren zo lief om het even uit teprinten, maar nu ook de foto's groot gezien. Wat gaaf weer allemaal zeg.....hmmmm beetje jaloers ;) Geniet ervan, blijf recht opstaan en tot horens!!