Jasper-Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Jasper-Clearwater - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Jasper-Clearwater

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

30 Mei 2014 | Canada, Clearwater

Woe.28 mei Jasper.
Woensd.28-5 een dagje in en rond Jasper. Leuk stadje met veel winkeltjes. Wat spulletjes gekocht, o.a. een paraplu want de regen houdt het aardig vol vandaag. S-Middags een lunch bij de Kantonnees, erg lekker. Na wat te hebben rondgewandeld maken we er een rustig dagje van. Beetje lezen ed. Op de terugweg naar de camping een edelhert langs de weg gezien en vanavond omstreeks 20.30 liep er één vlak bij onze camper. Voorzichtig naar buiten en mooie foto’s kunnen maken.
Do.29 mei Clearwater
Vandaag vanuit Jasper om 8.30 vertrokken richting Mount Robson, de hoogste top in de Rocky’s, 3954m. Onderweg al wat regen en bij Mount Robson zat het helemaal dicht en het goot. We zijn dus maar doorgereden naar Clearwater om in Nat. Park Wells Gray te overnachten. Het tijdsverschil is in deze staat (Brits Columbia) nog een uur meer dan in Alberta. Hier dus 9 uur vroeger. Onderweg hebben we 6 beren gezien. 4 Grizzly’s en 2 zwarte beren. Het eerste stel stak rustig de weg over en kuierde wat rond. Veel foto’s dus. Het 2e stel stond langs de bosrand. Op het moment dat ik stopte, liepen ze het bos in en weg dus. Ook de 2 anderen waren niet te fotograferen omdat ik niet kon stoppen daar. Erg leuk. Ook vandaag 3 edelherten en bij een restaurantje onderweg vlogen veel kolibri’s los rond. Verder marmotten en heel veel eekhoorns.
In Wells Gray park lag de camping diep in het park, 45 km vanaf de doorgaande weg. Camping was helemaal leeg maar wel open. Daar wilden we niet staan en zijn dus teruggereden en staan nu aan het begin van het park. De eerste camping met Wifi. Morgen naar de watervallen en wat wandelen. Ook eens kijken wat Clearwater te bieden heeft. Tot het volgende verslag.

• 30 Mei 2014 - 06:19

Hans Heijsteeg:

Ha die Floor & Diny,
    Wat een ontzettend gave trip zijn jullie mee bezig zeg. Dat natuurschoon waar jullie doorheen rijden en het wild wat je tot nu toe al hebt gezien, GEWELDIG! We zijn positief jaloers op jullie en ontzettend benieuwd naar de foto's.
    Hopelijk heb je niet te veel last van je blessure, Floor, na je nachtelijke duikeling. Ik lees dat je weer aan het wandelen bent, dus hopelijk valt 't mee.
    Jammer dat het bij Mount Robson geen helder weer was zeg. Dat is voor de vergezichten en de foto's toch altijd een stuk prettiger. Maar ja, daar heb je helaas geen invloed op.
    Geniet er nog een poosje van en heel veel plezier!