Banff - Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Banff - Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Banff - Jasper

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

28 Mei 2014 | Canada, Jasper Park Lodge

Dinsdag 27 mei 2014

Omstreeks 08.30 vertrokken vanaf de camping in Banff. Eerst vuil water geloosd en schoon getankt. Voor de eerste keer deze vakantie. Ging erg makkelijk. Op weg naar Jasper. De eerste stop bij Lake Louise, een prachtig bergmeer tussen de hoge bergen. Er lag nog veel sneeuw en het meer was nog bevroren. Wel prachtige plaatjes. Veel touristenbussen maar leuk om te zien. Ongeveer 15 km verderop ligt Lake Moraine, minder bekend, mooier en veel rustiger. Om bij het nog bevroren meer te komen moesten we over een kleine sneeuwvlakte. Dat viel nog niet mee. Ik zakte een aantal keren diep in de sneeuw weg. De laatste keer tot aan mijn kruis waarna ik door 2 mannen weer op de been werd geholpen.
Verder via de Icepark highway richting Jasper. Onderweg op een mooi plekje gelunched met uitzicht op de besneeuwde bergen. We spraken daar een Nederlands stel die even daarvoor langs dezelfde weg een zwarte beer, een wolf en een eland met een groot gewei hadden gezien. Wij hebben tot nu toe alleen veel eekhoorns en een flinke sneeuwgeit en een paar edelherten gescoord maar op de camping waar we nu staan in Jasper wordt wel erg uitdrukkelijk gewaarschuwd voor beren en elanden met jongen. We gaan het zien.
Na de lunch door naar de grote gletsjer, een machtig gezicht. Enorme sneeuw- en ijsmassa’s. We troffen het geweldig met het weer. Blauwe luchten en helder zicht. Deze weg door het Nat. Park is in de crisisjaren door werkelozen aangelegd. Een mooi stuk werk. Een dag volop genieten van een imposant landschap.
In Jasper aangekomen eerst wat boodschapjes en door naar camping Whistlers. We staan midden in het bos, mooi plekje en nog steeds een zonnetje. Op de camping geen wifi dus morgen maar zien of we in een koffieshop dit verhaal kunnen versturen.
Vannacht omstreeks 02.00 u. moest ik naar het toilet waarbij ik het afstapje uit de slaapkamer naar het woondeel over het hoofd zag (ongev. 25 cm). Dien had even het idee dat ik door de vloer zakte maar de camper is onbeschadigd. Ik heb veel geluk gehad dat ik alleen schaafwonden op armen en knieën heb en een ingescheurde teennagel. Na het plakken van pleisters heb ik toch nog goed geslapen. Ik heb nu wel het gevoel dat ik met een beer heb liggen knokken. (Ik heb hem alleen niet gezien)
Vandaag de omgeving van Jasper bekijken, een wandelingetje etc. Tot het volgende verslagje.


  • 28 Mei 2014 - 19:13

    Erna:

    Weet je zeker dat t geen beer was waar je over struikelde? Wat n pech,joh! Maar gelukkig niets gebrokuhhh!
    Wat een onwijs leuk bericht verder, zo te lezen is het daar geweldig! Is de temperatuur aangenaam of erg koud/warm?
    We wachten in spanning af op jullie volgende verslag. Heeeeel veel plezier verder!

    Liefs Hans en Erna.

  • 28 Mei 2014 - 23:50

    Wim En Nel:

    Heel mooi en spannend verslag. Alsof we er bij zijn! We wachten gespannen af op de eerste ontmoeting met een Beer, alhoewel liever niet fysiek. Groetjes, Wim en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Diny en Floor

Actief sinds 15 April 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 7433

Voorgaande reizen:

15 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Mei 2014 - 17 Juni 2014

rondje west Canada

Landen bezocht: