Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

11 Juni 2014 | Canada, Victoria

Di. 10 Victoria
Na een prima nachtje aan zee gaan we op pad. Na een paar km stoppen we bij Sandcut Beach. Een stuk oerbos waar de natuur al eeuwen zijn gang gaat. Erdoorheen gaat een wandeling naar het strand, langs een waterval. Halverwege vinden we het toch te veel afdalen; dat moeten we ook weer omhoog straks dus rustig aan terug naar de auto. Door naar Sooke, een havenplaatsje, mooie omgeving. Omdat we al van verschillende Canadezen hebben gehoord dat we voor de walvistochten in het verkeerde seizoen hier zijn, slaan we dat over. Grote kans op niets zien voor 100 dollar pp. We rijden door naar Victoria, de hoofdstad van Brits Columbia. Mooie stad in Engelse sfeer. In de oudste Chinatown van Canada lekker Chinees gegeten waarna we de stad wat hebben doorgelopen. Terug bij de auto zat er een bekeuring op; ik had toch geld in de meter gestopt. Blijkt dat ik net op een kort stukje parkeerverbod stond. Camping gevonden aan de haven en nog even in de zon kunnen zitten; we zien vanaf de camping zeehonden in de haven zwemmen. Morgen bezoeken we wat highlights van Victoria.