Jordan River - Reisverslag uit Jordan River, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Jordan River - Reisverslag uit Jordan River, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Jordan River

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

11 Juni 2014 | Canada, Jordan River

Ma. 9 juni Jordan River
Vandaag een relaxed dagje. Omstreeks half 10 vertrokken van de camping om naar Port Renfrew te gaan; daar staan oude, hoge, dikke bomen volgens de beschrijving. We hebben ze niet gevonden. Het ritje ernaartoe was heerlijk. Prachtige natuur, bergen, kreekjes, watervallen, kleine canyons enz. Overal in Canada kom je enorme vrachtauto’s met ladingen hout tegen. De één nog groter en mooier dan de andere. Toevallig bij een stop voor een paar foto’s kwam er één langs die we meteen maar fotografeerden. In het natuurgebied bij Juan de Fuca sprong een heel jong hertje de weg op, we hebben nog even gewacht of moe er achteraan kwam maar dat gebeurde niet. Door naar de kustweg aan de westkust, richting Sooke. We stopten bij Jordan River,een parkeerplaats met picknick tafels met uitzicht op zee om een broodje te eten. Aan de overkant in de verte zien we de bergachtige kust van Amerika waar een flinke bosbrand enorme rookwolken de lucht in stuurt. We zaten daar zo lekker dat we direkt besloten te blijven en te overnachten. Lekker in de zon een kleurtje opgedaan. Op het stenen strand een hoop wrakhout verzameld dat na het avondeten in de fik ging. Starend naar het vuurtje werden we vanuit zee door een aantal zeehonden bekeken. Ook ‘s-middags hadden we al een walrus gezien en een paar hoge rugvinnen zien langs schuiven door het water. Met de verrekijkers was het allemaal goed te zien. In het najaar komen hier veel walvissen langs. We staan hier met 5 campers op de parkeerplaats; er liggen envelopjes waar je geld in kunt doen voor de overnachting en die gooi je in een stalen bak. Iedereen gelukkig. Nog een klein weekje echt genieten.