naar Cathedral Grove - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu naar Cathedral Grove - Reisverslag uit Port Alberni, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

naar Cathedral Grove

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

08 Juni 2014 | Canada, Port Alberni

Zat. 7 juni wandeldagje
Vandaag een rustige start. Boodschapje, 170 lt. benzine getankt en op pad naar het forbidden plateau, een natuurgebiedje in de bergen midden in een skigebied bij mount Washington. Er is daar bij de Paradise meadows een wandelroute uitgezet die deels ook door rolstoelers te doen is. Prachtig gebied in het hooggebergte. Mooie wandeling gemaakt waarbij we veel bloeiende bloemen en planten zagen met als achtergrond de besneeuwde toppen. Langs de route lag plaatselijk nog wat sneeuw. Daarna doorgereden naar Cathedral Grove. Een bos waar Douglassparren staan van meer dan 800 jr. oud. De hoogste is 82 m hoog en heeft een omtrek van meer dan 9 m. Die is goed voor een magazijn vol tandenstokers. Lekkere vlakke wandeling door een oerbos. Indrukwekkend om doorheen te lopen. In de buurt, even voorbij Port Alberni een camping opgezocht en klaar voor vandaag. We hadden vanochtend een flinke T-bone gekocht die op de bbq ging. Heerlijk gegeten. Het leven is zo slecht nog niet.

• 08 Juni 2014 - 14:09

Wim En Nel:

De volgende keer toch een grotere BBQ meenemen... Of hebben ze daar grotere koeien in Canada;-))?
    Het zijn weer mooie beelden!