Alert Bay - Reisverslag uit Alert Bay, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Alert Bay - Reisverslag uit Alert Bay, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Alert Bay

Door: Flor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

07 Juni 2014 | Canada, Alert Bay

Vr. 6 juni Alert Bay
Om half 9 op. Ontbijtje, douche, praatje met de campingbeheerder en op pad. Eerst naar het totempalen parkje. Div. palen staan daar opgesteld en omdat het heilige grond is mag het veld niet worden betreden. Mooie, grappige, groot en klein, een bonte maar mooie variatie. Daarna naar de hoogste totempaal ter wereld, 52 m hoog, een indrukwekkend gezicht. Op het eiland zie je grote verschillen in welstand. Prachtige huizen en erg arme buurten met haveloze huizen en veel troep. De meeste bewoners zijn duidelijk van Indiaanse afkomst gezien hun uiterlijk. Ook zagen we een Indiaanse begraafplaats waar de graven vaak met een totempaal waren aangeduid. Heel apart en mooi. Wel was het hele kerkhof slecht verzorgd. De ‘verse’ graven lagen bezaaid met plastic bloemen. Dat wordt niet meer opgeruimd. Wandelingetje over de boulevard en een kopje koffie met uitzicht op zee. Boven ons terras zijn 2 zeearenden aan het ruziemaken in de lucht, ze gaan flink tekeer. We hebben de bezienswaardigheden op het eiland wel gezien. Het eiland is kleiner dan we hadden gedacht dus besluiten we om niet nog een nacht te blijven maar de veerboot van 15.15 naar VC eiland te nemen en daar vast een stuk zuidwaarts te gaan waar nog veel dingen te bekijken zijn. We staan nu weer in Campbell River.

• 07 Juni 2014 - 10:43

Mien:

Het blijft (mee) genieten, zoveel als jullie zien.
    Een reis om nooit te vergeten.
    We blijven jullie volgen,
    Gr. Mien

• 07 Juni 2014 - 19:31

Peter Kuyper:

Hoi Floor hoe is het jullie zo te lezen gaat het goed met jullie.Zijn al in Tofino geweest daar kan je whale,s spotten volgens mijn vrouw is dit een hele mooie plek om te bekijken ja haar zus woont nl in Nanaimo Lantzville nou wens jullie nog een hele mooie reis toe gr Peet.