Naar Alert Bay - Reisverslag uit Alert Bay, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu Naar Alert Bay - Reisverslag uit Alert Bay, Canada van Diny en Floor Heijsteeg - WaarBenJij.nu

Naar Alert Bay

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Diny en Floor

07 Juni 2014 | Canada, Alert Bay

Do. 5 juni
Vandaag van Campbell River naar Alert Bay, ongeveer 150 km. Een klein eiland voor de noordpunt van VC eiland. Hier is nog veel originele indianencultuur te zien. Dat willen we morgen gaan bekijken. Op weg hiernaartoe bij een lunchstop zaten naast onze picknicktafel in een berk een kleine bonte specht die af en aan vloog en waarschijnlijk jonge vogels in de kost had. In dezelfde boom kwamen een paar kolibri’s ook steeds voedsel pikken. Een leuk gezicht. Kort voor de veerpont naar Alert Bay een afslag genomen naar Telgraphe cove. Een mooi uitkijkpunt over het water naar de eilanden. Langs die weg zagen we enkele enorme houtverwerkende bedrijven. Boomstammen werden af- en aangevoerd door enorme voertuigen en in zee gegooid. Daar werden er pakketten van gemaakt om verder getransporteerd te worden. Leuk om in bedrijf te zien. Een paar dagen geleden hadden we gehoord dat hier ook visverwerkende bedrijven zaten en dat daar veel zeearenden op afkwamen. Geen visverwerkend bedrijf en geen zeearend gezien. We moesten een paar uur wachten op de pont van 17.10 uur. Geen straf; een terras in de zon en een drankje en de tijd vliegt. Na 40 min varen zijn we op Alert Bay. Even op de camping gekeken en wat gegeten in een restaurant beneden. Het weer blijft fantastisch. Op de camping hier geen Wifi dus sparen we de berichten even op.